Grįžtamojo ryšio (feedback) mokymai

Ačiū, kad pasakei

 

 

Jei norime, kad grįžtamasis ryšys veiktų mūsų naudai – reikia jį suvokti, patirti ir naudoti. Pradėję iš ties klausytis vieni kitų tapsime atviresni, atsiras pasitikėjimas ir pagarba. Stiprės tiek asmeniniai, tiek darbiniai santykiai. Įsitraukimas ir motyvacija augs, o rezultatai gerės.

 

Grįžtamojo ryšio mokymuose išbandysime:
  • suteikti ir priimti grįžtamąjį ryšį asmeniškai ir grupėje;
  • klausyti ir atpažinti savo ir kitų gynybines reakcijas;
  • „įdarbinti“ grįžtamąjį ryšį, kad jis duotų naudos, o ne sužlugdytų

 

Sužinosime ar pasikartosime:
  • Kas tas grįžtamasis ryšys, kam jis reikalingas, kada jį naudoti?
  • Kaip išsakyti kritiką?
  • Kaip paklausti kito žmogaus nuomonės apie save?
  • Kaip išklausyti nemalonius dalykus ir išgyventi nemalonius jausmus?
  • Ką daryti po grįžtamojo ryšio pokalbio?
Socialiniams darbuotojams:

 16 valandų programa

Grįžtamasis ryšys socialiniuose ir profesiniuose santykiuose

 

Programos kodas: SD20220269

Programos numeris: SD22032400893

Registravimo data:   2022-06-17

 

Programos paskirtis:  Išmokti naudoti grįžtamąjį ryšį socialinių ir profesinių santykių kūrimui ir palaikymui.

 

Programos tikslai:

  • Išmokti naudoti grįžtamąjį ryšį asmeninei motyvacijai ir tobulėjimui
  • Išmokti naudoti grįžtamąjį ryšį santykių kūrimui ir palaikymui
  • Išmokti naudoti grįžtamąjį ryšį konfliktinėse situacijose
  • Išmokti naudoti grįžtamąjį ryšį atviros komunikacijos kultūros organizacijose kūrimui

 

Pažymėjimai: dalyviams išduodami pažymėjimai.

Programos formatas: seminaras nuotoliniu ar kontaktiniu būdu.

 

 

                                                                                                    Sudomino? Susisiekime +370 687 11160
Mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams:

 20 valandų programa

 Grįžtamasis ryšys individualiam augimo ir mokymosi kelio kūrimui

 

Programos registracijos numeris ir data: 2023.03.27 10478257; K211001524

Programos akreditacijos terminas: 2026.03.27

 

I modulis Grįžtamasis ryšys,  kaip priemonė kurti ugdančius santykius ir vystyti besimokančios organizacijos kultūrą

II modulis Grįžtamasis ryšys,  kaip priemonė asmeniniam tobulėjimui ir atvirai komunikacijai

 

Programos uždaviniai:

  • Suprasti grįžtamojo ryšio poveikį mokinių ir tėvų (globėjų) įtraukimui
  • Suprasti grįžtamojo ryšio galią asmeninei motyvacijai
  • Suprasti, kaip naudoti grįžtamąjį ryšį santykių kūrimui ir bendradarbiavimui

 

Pažymėjimai: dalyviams išduodami pažymėjimai.

Programos formatas: seminaras nuotoliniu ar kontaktiniu būdu.

…Man labai patiko sukurtas santykis su mumis – nuoširdus, gana asmeniškas, patiko Jūsų žvilgsnis mums atviraujant, patiko palaikymas, pritarimas, kad ir Jūs kartais taip jaučiatės/jautėtės. Taip pat labai etiškai elgėtės, nespausdama mūsų atsakinėti, o laukdama, kol „sprogsime“.  Paruošėte puikiai koncentruotas skaidres („nei pridėsi – nei atimsi“) bei parinkote stipriai temą atitinkančias užduotis, kur „čia ir dabar“ galėjome pajusti grįžtamojo ryšio svarbą ir poveikį….

 

…Vakar išsibandžiau namie, o šiandien darbe jau taikau sužinotus metodus!!!…

 

…Ypač patiko praktinė užduotis “Nupiešk savo gynybinį mechanizmą”. Ši užduotis tokia stipri, tokia gili, likau sužavėta… Aš tikiu Grįžtamojo ryšio Galia !…

 

… Seminaras man buvo netikėtai įdomus, jautrus, turiningas ir naudingas. Ypač patiko originalios praktinės užduotys, ir įdomios, gilios Jūsų įžvalgos.

Išėjau praturtinta. Tai keistas, truputį nusenęs ir veik tik literatūrinis žodis. Seminarų per ilgus darbo metus buvo ne vienas, bet šis buvo toks, kuris kabino iki šerdies. Galbūt dėl to, kad jis labai aiškiai suteikė galimybę apmąstyti pačią save…

 

… Esu dalyvavusi tikrai nemažai įvairiausių seminarų, bet taip aktyviai klausytis, dalyvauti ir nė minutės nenuobodžiauti, dar nėra tekę. Atrodo, kalbam apie paprastus ir jau žinomus dalykus, bet kaskart vis įdomiau ir įdomiau…

…. Vos įėjus į salę, maloniai nuteikė ratu sustatytos kėdės, tai uždavė savotišką toną, kad dirbsime su savimi ir būsime atviri, o ne tik klausysime paskaitos. Atrodo dar norėjosi likti ir kalbėtis kalbėtis, analizuoti atvejus. Koridoriuje susitikus su kolegomis, kurie taip pat dalyvavo toje pačioje grupėje, norisi mirktelėti, kaip sąmokslininkams …

 

…Man patiko neskubrus tempas. Gal ir norėjosi, kad viskas vyktų greičiau ir sutaupytume daugiau laiko, bet tos kelios sutaupytos minutės tikrai nieko nereikštų, o dabar turėjome galimybę pasisakyti patys ir įsiklausyti į kitus. Laikas labai  greitai pralėkė…

 

…  pagalvojau, kad jei tokių neformalių seminarų, sudarančių galimybę ne tik įgyti žinių, bet ir pažinti save ir kitus, būtų bent du kartus per metus, tai padėtų pagerinti bendrą kolektyvo atmosferą…

Ar reikia „atsiliepimo“ už duotą „atsiliepimą“?

 

Atsiliepimo į atsiliepimą nereikia, nes  galima įsivelti į ilgą pokalbį ir kitą kartą žmogus, davęs atsiliepimą,  gali nuspręsti geriau patylėti.

 

 

Kaip padėkoti už nuoširdų atsiliepimą?

 

„Ačiū, kad pasakei“ puikiai tinka. Arba „ačiū, kad pasakei, norėčiau apgalvoti, ką išgirdau, man reikia šiek tiek laiko“. Šis sakinys suteikia erdvės pasitraukti ir nurimti, jei atsiliepimas sujaudino.  Jis apsaugo nuo instinktyvaus noro gintis ir  aiškintis. Kai nurimsite, gerai apgalvosite, gal kils klausimų, o gal suprasite, kad atsiliepimas buvo tikra dovana.

Kaip išdrįsti pasakyti atsiliepimą apie kitą žmogų? O jei nepriims? O jei įsižeis?

 

Jei tokios tradicijos – dalintis atsiliepimais – savo santykiuose neturite, labai didelė tikimybė, kad nepriims. Ypač jei tas žmogus jūsų nuomonės neklausė.   Juk jūs nežinote ar jis/ji  pasiruošęs/pasiruošusi priimti jūsų atsiliepimą? Jei vis tiek labai labai norite savo artimam padėti, pats geriausias būdas – pradėti nuo savęs. Paklausti atsiliepimo apie vieną ar kitą savo veiksmą.  Padėkoti.  Vėl paklausti.  Su laiku žmogus pamatys, kad jūs mokate  klausytis,  gerbiate jo ar jos nuomonę – ir pati/pats  paklaus. Tuomet ir pasakysite.

 

 

Ką daryti, jei nesutinki  su atsiliepimu, nepriklausomai  ar gavai teigiamą, ar neigiamą?  Ar pateikti prieštaravimą?

 

Jei atsiliepimas,  jūsų nuomone, 99% neteisingas, vis tiek padėkokite ir paprašykite laiko, kad nurimtumėte. Tuomet vertėtų pagalvoti –  gal  bent 1% tiesos buvo tame atsiliepime? Gal kitas žmogus pamatė kažką, ko jūs pats nematote?

Kai nusiraminsite,  galite paprašyti konkretumo, pvz.: „Aš apgalvojau tavo atsiliepimą ir norėčiau geriau jį suprasti. Iš kokio mano elgesio susidarei šią nuomonę? Ar tai vienkartinis elgesys ar jis kartojasi?“  Ir vėl kantriai išklausote.

Žinoma, gali būti, kad savo gyvenime susidursite su piktavaliais žmonėmis, kurie sakys apie jus netiesą. Gal tą dieną jis/ji buvo blogos nuotaikos, gal norėjo jus įžeisti, gal tiesiog pliauškė niekus…  Visuomet galite pasitikrinti informaciją paklausdami kitų žmonių nuomonės.

Svarbiausia – supraskite, kad tik jūs ir niekas kitas, priimsite sprendimą, kaip elgtis toliau. Reaguoti ar ne. Tikėti ar ne. Keistis ar ne.

 

 

Ką daryti, jei gautas „atsiliepimas“ viršija lūkesčius? T.y. neteisingos, nepagrįstos pagyros ir liaupsinimas. Juk gali būti ir taip.

 

Taip,  gali būti. Taisyklės tokios pačios. Padėkoti. Jei labai nemalonu  klausytis ir jaučiatės nepatogiai – VISUOMET prašykite  laiko. Pvz.: „Ačiū už nuomonę, mane tai sujaudino, man reikėtų truputį laiko jūsų žodžius apgalvoti“.

Kai nurimsite ir apgalvosite, gal suprasite, kad tame atsiliepime yra tiesos? Gal reiktų pamąstyti, kodėl jums sunku priimti pagyrimą?

 

 

Jei neradote savojo klausimo ar tinkamo atsakymo, parašykite man: aciukadpasakei@gmail.com

Atsakysiu jums asmeniškai, arba , jei sutiksite, įdėsiu jūsų klausimą su atsakymu čia.

Kiti mokymai organizacijoms

Pagal poreikį pritaikyti mokymai

q

Kokių mokymų ieškote?

 

Galbūt: norite pasiekti geresnių rezultatų? Komandoje vyksta konfliktai? Reikia paskatinti kūrybiškumą? Keičiate kultūrą? Stiprinate komandinį darbą? Išgyvenate pokyčių laiką? Stringate su laiko planavimu ar komunikacija? Norite padėti savo organizacijos vadovams tobulėti?

 

Galbūt mokymai yra priemonė paskatinti ir motyvuoti darbuotojus?

 

​Paruošiu mokymų turinį tiksliai atitinkantį jūsų poreikius. Todėl pirmiausia norėčiau jus išklausyti.

…per pačias pirmas seminaro valandas pradėjome pasitikėti vienas kitu, o tai labai svarbu grupei, kurioje vienas kito nepažįsta. Tai buvo padaryta  kažkokiu mistiniu būdu ir nejučia, bet tas nuoširdus atvirumas ir nesumeluota meilė kiekvienam dalyviui, sutelkė grupę ne bizoniškai valdymo lyderystei, o skrendančių paukščių lyderystei. (J. A. Belasco, R. C. Stayer Bizonų skrydis)

 

…per šį seminarą aš gavau atsakymą į klausimą, ar lyderystė įgimta, ar jos galima  išmokti. Tai vienas geriausių mano turėtų seminarų, kuris leido pažvelgti giliau, plačiau, toliau ir jis buvo pravestas be skaidrių! ..

 

…kaip tik šiandien išsiunčiau motyvacinį laišką vadovo pozicijai užimti ir kaip džiaugiausi, kad galėjau panaudoti mintis, kurias parsivežiau iš Jūsų mokymų, jos man aukso vertės. ..

 

…Jūsų mokymuose aš dalyvavau su savo tiesioginiu vadovu, ir man taip gaila, taip gaila, kad jis nesinaudoja nė viena Jūsų įžvalga ar patarimu… O aš kalbu ir kalbu kolegoms, kokios patirties aš gavau tuose mokymuose. Stengiuosi  visus apdalinti grįžtamuoju ryšiu, kaip fantastiškai tai veikia!…

…perskaičiau keletą Jūsų rekomenduotų knygų, savo mintimis dalinuosi su kolegomis, visi susimąstome, diskutuojame…

 

…Jūsų pasirinktas kelias mokyti – puikus, Jums labai labai sekasi, Jūsų nuoširdumas į žmogų ir rodomų ženklų matymas yra vertybė, kurią ne kiekvienas turime…

 

…įstrigo tokie momentai: kaip per darbuotojų kasmetinį vertinimą prakalbinti ir išgirsti vertinamus darbuotojus, parinkti tinkamus žodžius ir frazes; supratimas, kad kolektyvas negali būti vienalytis (vienodai investuojantis save į darbus, vienodai mąstantis ir pan.), todėl nebūtina eikvoti visos energijos negatyviajai jo daliai…

 

… konkrečiai man buvo svarbu išgirsti, kaip motyvuoti ir vesti tobulėjimo linkme naują kolektyvo narį, kurio savivertė didesnė, negu jo turimi gebėjimai…

 

…nuolat veikėme praktiškai, diskutavome ir galėjome atsiverti. Ypač naudingos pratybos, kai vaidinama situacija, aptariami jos dalyvių pliusai ir minusai. Tai parodė, kaip nelengva teorinius dalykus pritaikyti kasdieniniame gyvenime…